26 November 2012

Breastfeeding : Nursing Pad - disposable or washable?

Nursing pad.. kamu suka yang mana?

Saya suka pakai yang washable bila berada di rumah. sebab kat rumah xberpeluh sangat.. jadi selesa. kalau ke tempat kerja, kadang2 time kerja saya outdoor, saya akan berpeluh & nursing pad washable akan basah bukan sebb susu je tapi sebab peluh (--"), jadi xselesa.. nursing pad washable kan tebal sikit..

jadi kalau waktu kerja, saya prefer pakai disposable . tiap kali saya rasa xselesa ataupun selepas sesi pumping (11 pg, 2.30ptg & 5.30ptg), saya akan tukar baru.. macam tukar pad waktu period la.. lebih selesa.. lagi pun  yang saya perasan, disposable ni macam pad jugak.. buat kita rasa kering.. maybe material dia sama kot.

tapi sekarang, saya terfikir nak beli yang ini:

Medela Milk Collection Shells

Saya rasa bagus sbb taklah membazir susu yg menitik tu.. iyelah, kadang2 kita xsempat nak pumping waktu LDR (Let Down Reflex). harga rata2 tempat yang saya survey setakat ini, RM69..

ada orang yg pakai shells ni.. sekali time nak pumping, dia bukak & tuang dalam botol, dapat 2oz! ok, sekarang terfikir agak2 berapa oz susu yg terbazir masa LDR tapi xsempat cepat2 pumping & nursing pad basah..

ada sesiap pernah pakai? best x?

saya rasa mcm best..

3 comments:

  1. Saye pon prefer disposble biler time kat luar umah..bwkspare siap..:-)

    ReplyDelete
  2. saya pakai sheil hari2... batter dari pakai pad... selesa sangat dan baju tak kan basah

    ReplyDelete
  3. izwa..

    lembut ye shell tu? waa.. mcm best je..dia basuh & just lap je kan bagi kering? bukan jemur mcm nursing pad kan?

    ReplyDelete