13 July 2010

many money roses..

Salam

macam2 cara gubahan dilakukan utk mas kahwin.. ada yg letak dalam album, ada yang letak dalam frame, ada jugak digubah membentuk pelbagai objek..mas kahwin ye... bukan duit hantaran..

masa abg sepupu *abg Mohsein and Kak Lisa* saya kahwin dulu, kira2 tiga tahun lepas, ibu tolong gubah duit mas kahwin tu membentuk setangkai bunga ros. masa tu nilainya RM 80.. jadi pakai je duit RM 1.. duit kertas RM5 susah sikit nak dibentuk sbb material dia lain sikit and susah nak membentuk kelopak.. mmglah mcm ganjil je kan bunga ros color biru *RM 1 kan color biru*. tapi kalau nak guna duit RM10 yg color merah oren tu, dapat sekuntum bunga je lah.. tak meriah..

tgk cantik je ibu buatkan..dari situ dah berangan nak jugak mas kahwin gubahan ros..eh, tapi saya perempuan..mane ada bagi mas kahwin.. lelakilah kena bg..jadinya, saya pun pasang angan2 nak mintak jasa baik bakal suami nnt utk bg mas kahwin gubahan roses=)

masa raya tahun lepas, org sibuk tukar duit baru utk angpaw raya, saya sibuk ty Incik Tunang ada tak sedara mara or kenalan dia tahu gubah duit jadi roses..haha..takde sape pun dari side dia tahu.. dgn senang hati ty dia setuju tak if dia bg saya duit & saya gubahkan... he agreed!

so, nak nikah bulan 1, bulan 10 masa musim raya, saya dah siap2 tukarkan duit RM1 yang baru..senang pakai duit baru..membentuk kelopak dgn cantik.. mas kahwin saya juga DIY ye kawan2..


mula2 ingatkan mas kahwin RM80..tu yg pakai duit kertas RM1.. bila dah half way, baru ada pengumuman mas kahwin RM300.. terus tukar RM10 pulak..kalau pakai semua RM1, mahunya 'lebat' roses saya..dah tak jadi sejambak.. nanti jadi satu pokok roses pulak=)

bahagian atas jambangan, saya buat kudup bunga rose..kurangkan sikit ke'kaku'an pada jambangan tu..


ini pulak pandangan dari bahagian belakang jambangan tu..

pada hari kejadian.. meriah roses i, nyah! jgn jelous =P

mestilah senyum lebarkan? impian tercapai!

bila jambangan roses ni siap, masa bagi pada Incik Tunang utk dihiaskan & diletakkan di dulang hantaran utk dibawa ke masjid, saya ada tanya dia.."besar sangat tak mas kahwin kite ni? macam malu je nanti..dah cantum2 tiba2 jadi besar.. nasib tak buat sume duit seringgit"

Incik Tunang sangat cool dan excited sbb dia pun kata cantik jambangan tu!=) kembang i..Incik Tunang jawab pendek je "mane ada besar..cantik lah! saya suka"..owh..i pun suka!terus dah tak risau besar sangat ke tak...hahaha....

after that, terjumpe gambar ni..

lagilah lega hati i..ada orang lagi besar ok mas kahwin dia..nilai pun besar!..gambar ni dari pakcik google..

ok..cau-cin-cau=)

12 comments:

  1. i like rose!!!letak kat dulanng ke dear??


    nway, norman dah kawen kee???

    ReplyDelete
  2. i bru terpikir pasal ni.. u macam tau2 jer..*wink.....

    en tunang pon nak wat bunge2 macam nie.. memang cantik..!! tapi i risau lar duit kedut2 nanti...

    n ader kawan i mase bukak duit tu lepas kawen...terkoyak...!!! oowwhh..

    but... i tetap suker jugak kaLau wat rose bebanyak macam pic2 u tu...!! siyes..cantik..!

    ReplyDelete
  3. wah..lawanya..lawanya..pandainya awk gubah2 duit tu jd munge..

    ReplyDelete
  4. elyaelmo : a'ah..letak kat tapak hantaran dari polystrine baru letak kat dulang hantaran.

    @ty_fared : hahaha..i belum bukak lagi..sayang nak bukak=) but my cousin pun ada ckp kene hati2 takut koyak..

    ally : saya pun tak pandai..semangat nak kawin punye pasal, sanggup belajar dari ibu..kalau tak, jgn harap!..hehehe...

    ReplyDelete
  5. nice...cantik gubahan tue...saya pun tertarik jugak!

    ReplyDelete
  6. neway sape yg pandai wat kn bouquet ni?

    ReplyDelete
  7. chilla,
    my mom yang pandai buat gubahan ni. sbgai anak, i hanya menuntut ilmu je..belum pakar.

    tapi nenek saudara i lagi pakar! mcm2 bentuk dia boleh gubah..

    ReplyDelete
  8. sweet sgt..nk suruh buatkn leh x???

    ReplyDelete
  9. boleh.. tapi kena sediakan duit kertas RM1 or RM10 yang baru..

    ReplyDelete
  10. Shopaholic Shop:
    i stay kat Pandan Jaya. dekat dgn tesco ampang..

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah sy nampak anda bahagia disamping keluarga anda. Syukur kpd Allah...

    ReplyDelete