30 March 2013

petua hilangkan rindu baby..

Salam

Ziyad demam.

tak tahulah samada demam rindu kat semua yg berada di Tanah Suci atau mmg demam biasa. pakej sekali dengan flu n batuk.

ibu saya ada call. katanya biasalah budak2 bila dah duduk ramai2 dengan budak2 lain/orang lain mesti senang berjangkit penyakit. but dont have to worry. tu kan part of tumbesaran. at least you know bila dia sakit, insyaAllah, badan dia akan bina antibody semula jadi. tapi.. being a mother, tengok anak tidur xlena, hidung tersumbat, dengar dia batuk, badan panas.. buat hati menangis!

kami suami isteri cuba yg terbaik.

untuk hidung yg selseme tu, kami sedut. guna nasal aspirator la. xpandai lagi nak sedut pakai mulut sendiri. malam, bila ziyad dah tidur lena sikit, kami sapu dengan kunyit (petua wrote before). belum nampak perubahan sebab baru buat malam tadi. lebih tepat, baru teringat malam tadi pasal petua ni.

tidur pakaikan ziyad stokin. no aircond walaupun ziyad merengek badan berpeluh panas. sorry sayang.. of course, saya terpaksa bangun 4-5 kali waktu malam utk bf Ziyad. saya xbiasakan ziyad bf sambil baring. kadang2 lepas dah letak ziyad atas katil, saya boleh tersambung tidur sambil bersila lagi (-_-")

saya jugak baru teringat petua yg ibu saya pesan kalau2 ziyad demam rindu.

selimutkan dia dengan kain batik/kain pelikat/ baju orang yg dirindu..

in this case, saya tak tahu Ziyad rindu siapa. sebab dia rapat dengan semua. so, permulaan, saya selimutkan dia dengan kain batik ibu saya yg dipakai sebelum ibu berangkat ke Tanah Suci. saya x basuh. biar 'bau' yg dirindui Ziyad, masih ada. lepas ni kene bergilir pulak selimutkan dengan baju abah saya, maklang ziyad, makteh ziyad & paksu ziyad.

malam khamis lepas, pakngah ziyad dtg. main2 dengan ziyad. makngah ziyad xberapa sihat jugak. jadi belum jumpa makngah dia lagi.. ziyad suka sangat main soft book dengan makngah dia. macam tau2 je makngah dia tu cikgu..

moga Ziyad cepat sembuh..

Salam dari Tanah Suci
(thanks to technology & thanks to abah sbb sentiasa up-to-date dengan perkembangan teknologi)

No comments:

Post a Comment