17 October 2013

Nasib baik Ziyad ada kampung.. at least dapatlah merasa..

Hari Raya Haji

giliran kampung husband. petang raya tu kami sampai kampung dari rumah AG. 


Pagi raya, lepas solat raya, bawak si little caliph ni surau utk tengok orang sembelih lembu. ingatkan dia excited. rupanya xde perasaan pun.. lebih kepada muka pelik kenapa orang ramai ni.. dia tgk lembu mcm xde tengok pape.

husband hantar balik rumah, lepas tu baru dia join aktiviti melapah lembu.


macam ni la suasana kat kampung husband kalau time hari raya haji. bergotong royong mengerjakan sembelihan. tahun lepas, Ziyad ada bahagian korban. tahun ni xde.

kalau kat KL, kampung saya, mmg tak merasalah bende2 macam ni. so, Humaira, meh balik kampung paklong, boleh rasa pengalaman mcm ni.

malam raya, celebrate birthday saya. kebetulan, birthday jatuh hari isnin tu. pilih kek ni sbb dah muak pulak dengan choclate indulgence.. hikmah masa mengandung aritu ada GDM.. sampai sekarang kureng sikit dgn bende yg manis2 ni..

tapi..tapi.. tapi.. tak pernah muak dengan kek air tangan ibu. adik saya kata, pukul 11 mlm baru ibu saya teringat birthday saya & terus buat kek ni sampai 12 tengah malam padahal saya di kampung husband masa tu & hanya akan balik lepas Zohor raya pertama.. terharu! makan kek homemade sedap sebab boleh letak chocolate banyak2.. untuk tambah kesedapan, boleh letak aiskrim.

ini pulak, ex boss whats app gambar kek ni.. katanya nanti dia beli lagi & courier.. hello boss, i dah masuk kerja ni..=P

5 hari cuti.. pagi ni budak bertuah buat drama tak lepas dari dukungan. 2 hari je ibu and ayah kerja, lepas tu hari sabtu ni ibu & ayah bawak g jenjalan eh? makan nasi arab..fav Ziyad.. tiap2 minggu g Saba.. Sabar je la..

3 comments: