21 February 2013

samun pecah tingkap kereta : mana nk letak handbag?


Salam

Kes samun pecah tingkap kereta agak glamour skrg ni.. memang dari sejak awal pandai n berani drive sorang2 ulang alik office setiap hari, saya xpernah letak handbag & bag laptop di passenger seat.. biasanya saya akan letak dibawah  tempat duduk penumpang sebelah. 

konon penyamun xboleh capai sbb agak jauh jarak dari tingkap kereta ke bahagian bawah kerusi. tapi saya silap! tiba2 seorang sepupu ayah saya whats app gambar dibawah dalam group bigbigfamily (group whats app yg menghimpunkan semua keluarga sebelah ayah utk ber whats app bersama2)

yup! kereta dia kene pecah masa berhenti di traffic light dan penyamun berjaya ambik handbag dia yg berisi berbelas2 ribu sebab nak bayar gaji staff dia. handbag dia bukan letak kat atas kerusi.. tapi bahagian bawah kerusi! sama mcm yg saya selalu buat.. oh no! kene fikir cara lain utk letak handbag.


last2 saya letak je kat bawah kerusi saya.. ini je cara yg saya rasa paling selamat dapat saya fikirkan.

mudah2an perjalanan seharian kita semua selamat dari sebarang musibah.. amin..

2 comments:

  1. Astaghfirullah..

    still boleh kena samun?? Sya pon slalu letak kt bawah.

    letak kt kaki pon risaw gk. Sya ingt next time nk Letak kt seat belakang. then turunkan seat depan tu supaya Leh cover (ponn banyak mase kan nk wat cenggini. hehe. selalu masok kete campak je kat bawah.hoho)

    tp aritu tgk cite primadona, org tu kate pmpn kLW drive sorg2 wktu malam, elok la turunkan seat sebelah. supaya nmpk cam ad org kt sebelah yg tgh tdo.

    BTW, Sya br foLLow sini. free,visit/foLLow Sya jugak ek~
    sya-orked.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. tapi risau gak tgh dok sibuk2 nak turunkan seat, org dah tarik dulu..

    ReplyDelete