27 February 2013

Tips simpan icepack elak bocor

Salam

Saya tak pernah pakai ice pack lain selain dari brand Autumnz. bukan sebab Autumnz baguih sangat, tapi sebab bile beli barang, selalu package dengan free icepacks=)

so, terima & pakai jelah. jangan membazir.

Satu pagi, saya dapati icepacks saya basah. malam tu, sebelum tidur, mmg saya biarkan icepacks saya diluar peti ais.  jadi, saya fikir mungkin basah sbb air biasa kesan dari beku ke xbeku kot.

terus letak dlm cooler bag. sampai office, keluarkan nak letak dalam peti ais. eh, masih basah?
ambik tisu & lap. masih lagi rasa basah. last2 baru perasan rupanya tu bukan air biasa. tapi cecair gel dalam icepacks yg dah keluar sebab icepacks bocor (-_-")

tapi bekukan jugak. bila beku, xdelah bocor.. hihihi..
tapi sebenarnya dalam instruction clearly stated kalau bocor, xleh pakai. dah darurat. nnt time blk keje, xde icepacks pulak.

lepas tu pergi mengadu kat kakak ipar cakap icepacks bocor. kakak ipar cakap dia bungkus icepacks dia dengan plastic bungkus sayur. serius xdpt gambarkan macam mana. tapi angguk je.. hihihi..

tp kakak ipar ai tau you, ai xdpt imagine n blur.. hahaha.. so dia bg contoh kalau icepacks moms little ones ada cover.  malamgnye, icepacks tu pun sy ctau rupe cmne.. terus goggle tgk gmbr icepacks tu.. nk tgk cover mcm mane..

dari situ, timbullah idea nk membungkus icepacks autumnz saya. sygla ada 2 kotak icepacks autumnz xguna lagi, xkn nk bli baru brand lain kan?


Yeay... bungkus icepacks dengan non-woven bags free goodies orang kawin=)


simpan dalam peti ais.bila dah cover ni, senang sikit hati xperlu risau kalau2 icepacks tercucuk benda tajam masa dalam peti ais. maklumlah peti ais office.. share2.. xsemua orang alert pasal icepacks ni lagi2 kat office ni, saya sorang je yg dah beranak & breastfeed anak. yg lain masih belum kawin.

tengok, icecream pun simpan kat office.. tah sapa punya pun dah lupa..or mungkin free gift dari supplier ice-cream kot..

gitulah kisahnya seorang ibu yg berjimat cermat menyelamatkan icepacks free nye dari terus bocor & rosak=)

No comments:

Post a Comment