04 April 2014

Bilik Ziyad (350) : membazir ke setup bilik anak ni..budak tu makin lama makin besar, tak sesuai dah..

setup bilik untuk anak, tak semestinya memerlukan modal yg besar & banyak. yang penting, kita kene put afford dan kasih sayang yg banyak dalam bilik tu.

as for now, inilah bilik Ziyad. kecil je.. sesuailah rumah pun flat 2 bilik. bukan bilik rumah banglo. langsir, saya recycle langsir lama. kalau tgk dekat2, mmg dah pudar sikit colornye. nantilah, ada rezeki lebih, kita tukar baru. Ibu & ayah nak maintain 2 rumah nak oi.. berdikit2 lah kita ye..


bakul rotan tu, rasanya dah berusia belasan tahun kot. tersimpan elok kat bawah katil rumah ibu & satu hari, ibu kata dia dah tak nak bakul tu. saya pulak sayang rasanya. bakul rotan tu.. barang rotan bukan murah & yg penting, tahan lama. jadi, saya kutip & simpan. akhirnya berguna utk simpan mainan Ziyad. actually bakul tu siap penutup. tak silap saya dulu ibu buat simpan baju adik2 saya masa dorang baby.


rak buku Ziyad, sebenarnya rak display barang promosi di pasaraya. sy jadikan rak buku utk Ziyad. tak banyak pun buku Ziyad.. saya sedang mencari idea utk tutup tulisan promosi kat rak buku tu.. belum ada masa terluang lagi.

cadar Ziyad, mcm yg pernah diberitahu, tu cadar pakngah Ziyad.


Bekas rabbit kelabu hujung kanan tu dulu simpan baju Ziyad masa baby. skrg simpan pampers je.


Jam Doraemon. hahaha.. ini gedik sebab anak belum pandai tgk jam. tapi takpelah.. beli dah lama. harga rugi sebab ada sedikit default. asalkan masih functional dan tujuan masih sama, beli je la..

 kadang2, gunakan semula barang2 lama ni, boleh bagi sedikit aura kasih sayang kekeluargaan. macam bakul rotan & cadar tu, ada nilai sentimental disitu.

ibu & arwah abah saya mmg jenis berpegang kepada prinsip "alah membeli, menang memakai". terutama arwah abah saya. bukan nak kata semua barang yg mahal tu berkualiti tinggi. tapi selalunya, macam tu lah. mahal sikit, takpe. yg penting ada kualiti & tahan lama & boleh turun temurun. sekarang ni bila dah ada anak, saya mula 'nampak' banyak barang2 yg suatu masa tu bagi kami adalah mahal & tak faham kenapa arwah abah pilih utk beli. rupanya boleh sampai ke anak cucunya.

2 comments:

  1. bila cat rasa cantik sgt rumah..

    ReplyDelete
  2. yerlah..rumah sy walaupun bilik banyak..tapi x terurus.s.ebabnya anak2 masih di dalam bilik yg sama dengan mak bapaknya..masing2 takut nak tidur asing

    ReplyDelete