11 January 2013

Breastfeeding : Ameda Lactaline Dual Breastpump? tak fofular pun..

Salam

As mentioned before, 1st breast pump saya beli masa kandungan baru nak masuk 5 bulan. beli spectra 3. Tapi pakai xlama sbb sakit. xsesuai dengan badan saya kot. saya beli Medela Harmony & sampai sekarang masih dengan Harmony without any electric breast pump. dan Spectra 3 dah selamat dijual.

after lebih sebulan masuk kerja, manual breast pump is not a good choice lebih2 lagi kalau nature of work yg sibuk dan perlu kerja in door and out door macam saya.. time consuming!.. elok pakai elektric/battery operated breast pump.. tapi double pumping la.. kalau single pumping, sama je masa pakai manual.

rutin mengepam saya di office adalah setiap pukul 11 pagi, 2 petang & 5.30 petang. office hours 9am-6pm. biasa kat office saya memang setkan time 15minit for each breast. setiap kali sesi pumping, saya akan kunci pintu bilik. officemate semua dah faham.. kalau pintu bilik tertutup, maknanya tgh proses susu la tu. sbb biasanya pintu bilik memang bukak.. senang orang keluar masuk.

all these while, saya memang aimed nak Medela FS.. kalau ikut post saya pasal breastfeeding, rasanya kamu pun tahu kan? hihihi.. suka sebab battery operated. selain good review pasal suction yg lembut, senang & mudah. mmg xpernah nampak bad review/comment pasal FS. Kemudian saya sibuklah search sana sini untuk tahu lebih lanjut terutama pasal warranty tu.

masa majlis adik tu, had a chance utk borak2 dengan cousin. cousin sy seorang doktor & pengguna FS.. saja nak tanya lagi pendapat. dia suggest saya pakai Ameda. 

so, saya start goggle pasal ameda. and saya terjumpa dengan artikel ini!



baru tahu breast pump ada 2 systems. and baru tahu beza 2 systems tu. and the most important thing is, saya dah x berminat dengan FS! hahaha..cinta beralih arah ke Ameda. lebih selamat, & lebih murah compared to FS.. My husband should be the most happiest person bila kata nak Ameda & harga lebih murah from FS! hihihi.. sebenarnya, dari riak muka dia, macam dah malas nak layan pasal breastpump ni.. tapi saya beria-ia nak sbb menjadi keperluan saya. alhamdulillah, murah rezeki saya. xperlu tunggu bonus, dapat jugak beli.

Yes!

Ameda lactaline dual breast pump in the house!
ni gambar sesi pertama pum di office pakai Ameda pada 26 Dec 2012 yg lalu.ambik gambar sebab nak whats app kat husband.. hahaha..
setakat ni masih berpuas hati. cuma saya perlu beli extra breastshield and flanges saiz 28.5mm.. sbb masa guna harmony pun saya tukar corong ke size L (27mm). baru lebih productive. dah order flanges and breastshield size lain utk ameda.. baru sampai semalam. belum berkesempatan nak sterilized.

Review would be on other post.. hihihi..

tapi saje nak bagi korang lagi jealous, sila tengok video ni..


hahaha..

maybe not as popular as medela FS, but as long as i know this is the best breastpump for me,
itu lebih baik!
=)

No comments:

Post a Comment