18 December 2009

kad saya sudah siap!

Ini adalah antara koleksi2 contoh kad jemputan yang saya minat dan selalu berharap dapat merealisasikannya..setiap kali goggle ‘garden wedding invitation card’ atau ‘english style wedding card’ atau ‘invitation card’ atau ‘do-it-yourself card design’ dan yang sewaktu dgnnya, mesti review semua gambar2 yang keluar and save dalam desktop mane2 yang berkenan utk rujukan..











Saya lagi siap berangan-angan nak buat DIY invitation card. Dah siap beli kertas2 tinggal nak design je. Yela kan..angan2 mat jenin mane nak menjadi. Akhirnya terfikir nak belajar guna Illustrator..siap pergi tuition dgn Albert. Tapi at the end of the day, Albert hadiahkan design kad selepas dia tengok koleksi2 contoh kad yg saya suka seperti di atas=) mungkin jugak sebab dia tengok saya macam ‘susah’ nak guna Illustrator tu jadi dia fed-up dan terus design kan sebagai hadiah kawin=)

Taaaadaaaa….inilah dia kad saya…



  bahagian depan & belakang

 bahagian dalam kad

Walaupun tak sama sebijik sejibun..but at least Albert berjaya designkan kad yang mirip seperti contoh yang akhir itu=) Albert tolong designkan je..dia bagi saya softcopy je..pandai2la cari kedai printing sendiri..last2 saya print kat supplier kalender park sebab dia quote harga paling murah..RM0.45 utk sekeping kad size 16.48cm X 15.33cm. okla kot..normal kad readymade memanjang..kalau petak segi mahal sikit..

Sebenarnya kad dah lama siap iaitu before raya haji..tapi baru sekarang nak citer pasal kad..

and masa edarkan kad, ramai dok sibuk tanya2 buat kat mane..bcoz dorang boleh notice design berbeza dari kad kawin biasa. kad kawin yang readymade biasanya dah siap template..juz pilih je. pastu print wording dgn ink hitam or bagi canggih sikit, color silver or gold yang shining. utk isi & map, just sisipkan kertas biasa yg diprint & ditampal pada kad template readymade tadi..siap..

apape pun, ini saya anggap rezeki sbb dapat buat kad custom made. and mungkin hikmah kerja di park..kenal ramai orang..

serius, saya budget sekeping kad tak lebih dari RM0.80. kalaulah kad custom made lebih dari budget sy, sy memang akan pilih yg ready made jugak..budget babe...budget...!

untuk info lanjut pasal printing semua, sila refer sini

DeepInsideMyHeart : thank you very much kepada semua yang cakap kad ni 'so sweet'...'amat comel'..'cantiknyeee'..dan terima kasih juga pada yang cakap kad ni 'tak macam kad kawin pun'...'besarnye mcm kad raya'...TERIMA KASIH...

12 comments:

  1. Salam. Baru nak mula baca cerita kawin u. Boleh tak nak tiru kad untuk majlis kawin adik saya?

    ReplyDelete
  2. Salam. Saya baru nak baca blog kawin u. Cantik kad kawin u. Boleh tak saya nak tiru idea ni untuk kad kawin adik saya?

    ReplyDelete
  3. salam Ismi..
    terima kasih sudi singgah blog ni..
    ermm..maybe u boleh ambik idea or konsep design kad tu..and memang main purposed of this blog nak share idea & pengalaman..

    kalau nak tiru sebijik sejibun..ermm..cannot la..dah tak jadi DIY la camtu=)lagi pun design ni my friend 'hadiah'kan..so, ia something meaningful to me..

    hope you understand ya...

    ReplyDelete
  4. cantiklah...ni rasa nak DIY jugak...cuma xtau mana nak cari prog illustrator tu...haha...

    Oh ya kalendar park tu dekat mana kedai dia..kalo xkeberatan blh tak email me at shop dia tu at zainur1925@gmail.com...thanx.. :)

    ReplyDelete
  5. salam Zainur..

    check your email ya..already replied..

    ReplyDelete
  6. eerr..email jugak kat i ley tak..sangat cantik ar u punyer card.. kire ley 'nga,' ar ngan tema kawin i.. email tau..jangan lupe...:)
    nurha_abdul82@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. salam. bleh tak email jgak kt sya details shop tu. tq! bonnashamzan@gmail.com

    ReplyDelete
  8. hai...very nice card n design,leh tau tk ktne wat ek?hope u can share it,thanx..

    mr_skuleton@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. salam dear,

    kalau tak keberatan, nak tau printing kad kat mana ehh??

    email me : aienadhira@gmail.com

    TQ

    ReplyDelete
  10. Aslmkm.

    cantik betul your card! blh email me the details tak, nk buat kat mana, albert tu siapa ye? And Illustrator tu nk dpt katne. Lastly, harga berapa :)

    Congrats!

    sarah_murniati23[at]yahoo.com

    ReplyDelete
  11. HAI..:)
    seronoknnye..boleh share u print n tempah ktne?
    :)
    cherrish_diyana@yahoo.com

    ReplyDelete
  12. hi! your card is cute!!! i nak tau mana you print card tu.. mind sharing with me?
    singletheory@gmail.com

    cheers,
    Dzu

    ReplyDelete