22 January 2010

kek atau pulut kuning?

setelah godek-godek semua laptop yg ada..termasuk pc kat rumah parent..maka dapat gambar kek..marilah bercakap pasal kek..

kek ini di sponsored oleh makngah saya..beliau memang tokey kek..supplier kek kepada beberapa caterer..alhamdulillah..rezeki..

meja kek yang sangat cantik lagi antik dan comel ini pulak di sponsored oleh maklang saya..hiasan kain dibawah bersama rose petals adalah ihsan dari pihak caterer saya yang sangat murah hati dan tidak berkira..sangat bertolak ansur caterer tersebut..


service pihak caterer sangat bagus..nanti saya cerita pasal caterer ni ye..highly recommended..oh ya..kek ini bukan kek span kosong biasa..kek ni dilapisi dengan isi blueberry..yummy...yummy...

pada awalnya ingin buat pulut kuning..tetapi memandangkan tema adalah english garden..maka haruslah kek kan? ada ke english wedding makan pulut kuning?=)kalau kamu inginkan tema tradisional, maka sesuailah jika kamu guna pulut kuning..sekarang pulut kuning pun dah advance..boleh hias ala-ala kek..nak 10 tingkat pun boleh..

oh ya..bagi saya, tema bukanlah berkenaan warna semata-mata..pemilihan jenis barangan or makanan apa dihidangkan juga boleh menentukan sesuatu tema..mungkin kalau kamu mahu tema kampung, bolehlah hidang lauk kampung..wah..best! pasti berselera tetamu yg dtg..lebih2 lagi jika lengkap dgn ulaman bersambal belacan..

kalau kamu berkemampuan dan tema pilihan adalah english garden, mungkin boleh hidang hi-tea..hidangkan pelbagai jenis tea..bersama-sama dgn chips & snacks..tapi agak sukarlah diterima masyarakat kot..kesian pulak orang yg dtg dari jauh kan..tak kenyang pulak perut makan makanan ringan...ohh..mungkin kamu boleh hidang western food! dgn chicken BBQ, grilled lamb..fish fillet..dgn pencuci mulut banana split!hush..best..best..!ok,harus stop! sudah mula merepek..

DeepInsideMyHeart : Alhamdulillah..ada tetamu dari BigDay berkenan dgn doorgift bunga gantung..mahu order 300pcs..mungkin ini rezeki lepas kahwin..duduk sorang2 dgn Incik Asben kerja diluar KL,maka ini peluang bagus penuhi masa lapang seorang diri selain berbelog..

1 comment:

  1. Ini ke rupa Fatiha? (panggil Fatiha je boleh kan) Lawa rupanya orangnya..

    ReplyDelete