23 August 2012

Raya seorang ibu mengandung

Salam

beberapa hari sebelum raya, berbuka puasa bersama keluarga besar. keluarga besar disini maksudnya selain ibu abah & adik beradik, termasuk sekali atuk, tunang adik, adik kepada tunang adik & husband. hehehe..10 orang semuanya.

Restoran Cerana. maybe last makan kat sini sebab makanan dah xsesedap macam dulu..

Berbuka puasa Dataran Putra. mula2 plan nak buka puasa di Alamanda sebab nak shopping kat Modernmum. siang tu, pergi hantar cookies raya yang Kak Ros (kawan masa kerja sementara di JKM, 6 thn lepas) tempah. rumah dia kat Putrajaya. sekali semua restoran full house. jadi bukak puasa beli air kat Watson, solat maghrib & tapau Kenny Rogers. Ibu mengandung dah pedih perut gastrik, xleh tunggu lama. dapat order, terus keluar dari Alamanda & lepak kat Dataran Putra. bukak puasa romantik dengan husband pakai cahaya lampu jalan..

Raya tahun ni giliran di kampung husband. hari Sabtu saya dah start cuti. tapi pulang ke kampung petang & sampai sebelum berbuka puasa. siang tu, saya kemas rumah sikit2.. bukan kemas sebab nak raya, tapi kemas untuk berpantang.. hahaha.. kemas almari.. mana baju2 yang nak pakai masa berpantang, saya letak dirak almari atas.. nnt tak perlu terbongkok2 kan? ala, kain batik dengan t-shirt je pun..

Mengemas rumah masa sarat mengandung bukan mudah. kemas 5 minit, 10 minit duduk rehat.. hahaha.. berjam2lah nak kemas rumah comel tu..

berdua di pagi raya. InsyaAllah, tahun depan bertiga pulak. suami berjubah di pagi raya. jubah FIL beli kat Mekah masa umrah aritu. post gambar ni kat facebook. ada kawan cina dari Sabah comment baju kami sama.. haruslah explain kat dia yg ni namanya jubah. nnt dia ingat husband pakai maternity dress saya pulak (-_-")

orang lain bersungguh cari ketupat rendang dihari raya. saya boleh pulak tiba2 mengidam nak waffle A&W? balik KL, terus cari A&W. time nak sesuatu tu, mmg susah nak dapat. kalau xnak tu, ada je depan mata.. mula2 kami ke JJ AU2 Setiawangsa. sbb ada A&W sebelah Pizza Hut. mana tau rupanya dah tutup (-_-") pergi pulak ke Wangsa Walk. mana tau, machine waffle rosak (-_-") terus balik rumah. esok tu baru pegi carik lagi. sampai ke PJ, baru dapat!

masa on the way balik KL, singgah rumah baru. dah siap renovate bahagian depan. selama ni abah dengan husband je yg monitor kerja kontraktor. kali ni makcik cerewet pulak pergi lawat kawasan. kebetulan hujan. dapatlah check sekali samada rata atau x simen yg dorang buat. kalau x ujan, saya ingat nak simbah air je.. penting sbb boleh detect kalau xrata, nnt berlopak2 pulak depan rumah.

tahun ni tak beraya sangat ke rumah orang. banyak duduk rumah je. mana yang jauh tu, saya xdapat pergilah.. sebab takut tengah beraya jauh2 dari hospital, nak terberanak pulak. lagipun saya kene diet & kawal kadar gula. kalau beraya tu, confirm2 air bukan air masak kosong & mesti berais!

beg baby & bag hospital memang dah standby dalam MyVi. so kemana pun saya pergi, mesti kene naik kereta saya. xleh naik kereta husband sbb mcm leceh nak pindah2kan beg standby tu.

itu je lah kot raya kali ni. tiba2 teruja nak pindah rumah!

4 comments:

  1. selamat hari raya minal aidil wal faizin.

    wahhh menunggu hari je lagi kan. tak sabar nak tengok little caliph. gambar ibu dari depan tak nampak perut besar. sekali tengok dari tepi baru nampak besar hehehe... macam dah nak sampai masa je tu. anyway, semoga dipermudahkan urusan kelahiran nanti ye.

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya untuk ana juga..

    amin.. mudah2an dipermudahkanlah ye..

    tulah, dari depan dan belakang mmg xnmpak mcm pregnant sbb badan xkembang sangat.. tapi perut kalau tengok dari tepi, ramai kata "tajamnye perut!"..

    ReplyDelete
  3. amiiinn... saya doakan mudah-mudahan both ibu & baby selamat. doakan juga untuk saya ye, semoga cepat2 dapat baby.

    ehhh... lupa le nak bg tau... masa nikah hari tu saya dapat beli selendang tu. dekat kedai yang fatiha bg tau tu le. terima kasih banyak-banyak :)

    ReplyDelete
  4. saya pernah berada dalam 'kasut' yang sama dengan awak..saya amat faham..

    dan saya selalu berdoa agar semua kawan2 saya dalam 'kasut' itu, dipermudahkan dan dipercepatkan rezeki zuriat untuk mereka..

    ReplyDelete