12 June 2013

TTC #6 : Pati Delima

Salam

ha... last TTC post we talk about buah delima. sekarang ni cakap pasal pati delima. ada beza ke?

ada lah!

Makan buah, lebih fresh dari ambik pati. hahaha..

alkisah, saya ni bukanlah rajin sangat nak makan buah delima tu hari2.. just dalam seminggu tu kene make sure ada makan 2-3 kali. masa tu, geng2 blog TTC tengah 'hot' pasal pati delima ni. tapi brand al-gulsan. hanya ada on-line sahaja waktu tu.. xpernah jumpa kat kedai pun. tapi saya gagah jugak pergi cari. hampir give up, hampir order online saja. Alhamdulillah, rezeki. jumpa jugak pati delima tapi bukan brand al-gulsan la..

Makcik yg jual tu kata, pati ni diblend sekali dengan kulit delima which is good for women health.. tapi xpulak diterangkan terperinci kebaikan nya tu..
Golden Rumman
makcik jual tu kata, bancuh dalam air. kiranya pati ni jadikan as cordial la.. tapi saya rasa lebih sedap ditelan begitu saja.. so, setiap hari saya makan 1 sudu besar pagi & malam.

saya amalkan sampailah saya mengandungkan Ziyad.

Alhamdulillah.

Bagi saya khasiat delima ni banyak. saya rasa badan saya bertenaga je dan senang lawas. mungkin dia bertindak sebagai detoks kot. iyelah, bila senang lawas, bahan buangan xdelah tersimpan lama dalam badan & xdelah jd toksik kan?

itu saja perkongsian hari ni.

3 comments:

  1. Dari ritu rase nk gi carik jus nih..nak beli..tpmtak terbeli2...:-)

    ReplyDelete
  2. Pati Delima, boleh cari kat kedai2 makanan dari Arab.
    Terutamanya kat Mahnaz Food, Batu Tiga Lama Shah Alam. Jenama al-Gulsan tu.
    Sebotol RM 12, kalau kat kedai2 lain, up sket harganya mungkin smpai RM20 sebotol.

    Baca cerita kakak ni yang baru pergi ke Mahnaz Food tu. harga jualan semua borong. klu beli berkotak2, lagi dpat murah.

    http://cintamaniszlite.blogspot.com/2013/06/ke-umah-fadel-mahnaaz-foods.html

    =)

    ReplyDelete
  3. I nak tanya u.. brapa lama u amik masa ttc, sebelum u disahkan preggy? min ti share

    ReplyDelete