20 November 2009

pomander


saya tak tahu samada minat saya pada pomander ni disebabkan oleh trend terkini or sbb ia memang betul2 sweet! tapi yang pasti disebabkan demand yg tinggi terhadap pomander ni, rata2 kedai yg sy survey utk 1 bijik pomander sederhana besar, boleh capai rm40. lebih besar lagi, rm70.

since saya tak sewa arch/pintu gerbang dgn bridal house-sbb nak cut cost tapi rezeki jgn ditolak bila maklang dah offer nak bagi pinjam rangka besi arch & 1 set of bunga manggar stand- & maklang said that she can provide the 'rangka' arch only, deco2 thingy, i have to prepare by my own. for me, 5 pieces of pomander just perfect utk digantung2 kat arch tu instead of covered the rangka besi with kain & tepek sejambak bunga kat atas & kiri kanan gerbang. nak beli kain lilit pun 1 hal, lepas gune nak 'campak' mane?

mungkin bagi sesetengah orang, this is reasonable price yet affordable. yes, saya afford to pay that price for 1 pomander. but, mungkin saya ni dari kecik dah dilatih untuk berfikir panjang sebelum buat sesuatu, maka saya rasa lebih baik saya guna duit yg ada utk benda lebih penting. sbb saya rasa after the majlis, saya tak tau nak 'campak' mane 5 bijik pomander tu!
Wah..ini dah lelebih pomander dia...


hah, mcm ni la best..tapi dia guna 3 bijik..saya nak 5 bijik..smart tak?

ok, mari cari jalan selesaikan masalah deco arch ni.. a few days ago, saya mintak pendapat Noe *owner Misi 5 April* pasal matching2 ni..and her ideas, sgt membantu! best kan dunia blog ni..kita jumpe ramai org yg baik hati & kreatif & tak kisah kongsi pandangan..just terpulang nak terima ke tak..tapi her idea mmg best! nnt ada masa, saya cerita idea ape yg kami kongsi..

No comments:

Post a Comment