23 November 2009

tirai belakang katil

mula2 dulu masa nak bertunang, belila majalah pengantin..konon2 nak cari ilham dan direktori kedai2 pengantin. kebetulan masa tu ada sisipan dari Elyza. Koleksi Bilik Pengantin. memang suka dgn fabric elyza sbb memenuhi citarasa saya yg suka bunga2 ala2 english style.

nah..ini yang saya impikan dari Elyza..


saya suka kain bidai yang tergantung mengunjur diatas kepala katil tu.. tapi malasla nak tebuk2 siling. lagi satu, saya juga suka katil bertiang rendah di penjuru..classic! puas cari..jumpa..tapi size katil gedabak sgt mcm menyempitkan lagi ruang bilik. takpela..ada rezeki nanti,ada bilik besar lagi, bolehla beli katil mcm ni..

mungkin sesuai yang mcm ni..senang..gantung je..syukur sgt sebab ibu dah pandai jahit scallop dgn kemas..bukan ape, kebanyakkan langsir ber'scallop' yg saya jumpe, mesti alunan scallop tu tak kemas..maksudnye, beralun yg tak menjadi.. tapi kalau yang mcm bawah ni, memang A+..


bahagian bawah scallop, saya suka mcm gaya langsir dekat banglo Linda Onn yg keluar dalam suratkhabar hari tu.. tapi cari2 kat google, tak jumpe..last2 baru terperasan rumah Hanis Zalikha ada langsir mcm tu..


inilah langsir kat rumah Hanis Zalikha.. gambar ni di upload oleh Mama beliau, Aunt Nani..

macam yang saya dah bagitau dulu, kain langsir saya corak bunga2..so, sila bygkan kain langsir color putih tu, saya ganti dgn kain corak bunga2 & kain depan yang diikat tu, saya ganti dgn kain putih nipis/jarang..tak dapt baygkan? isk..tunggula dah siap nanti saya tepek gambar ye..

No comments:

Post a Comment